top of page
  • Måste jag vara kund hos Health Integrator för att köpa produkter och tjänster på Marknadsplatsen?
    Ja. För att ha tillgång till hela plattformen, inklusive marknadsplatsen, behöver du vara kund hos oss på Health Integrator och ha genomgått omboardingprocessen.
  • Vad kan jag förvänta mig av mötet med min hälsocoach?
    Vid första samtalet kommer Hälsocoachen fokusera kring att lyssna in vem du är och vilka behov du har. Tillsamman kommer ni därefter sätta relevanta målsättningar som passar för just dig. Dessa mål har du möjlighet att rapportera på veckovis via plattformen om du önskar.
  • Träffar jag min coach digitalt eller i fysiskt möte?
    Alla samtal med din hälsocoach sker digitalt.
  • Är Health Integrators tjänst kliniskt validerad?
    Ja. Tjänsten utvecklades i samarbete med Karolinska Institutet och validerades kliniskt i en tre-månaders evidensbaserad studie.
  • Hur loggar jag in på Health Integrator plattform?
    Du kan logga in via din browser på din dator eller via din mobiltelefon. Inloggning sker med BankID.
  • Hur köper jag samtal med hälsocoach hos Health Integrator?
    Du kan köpa samtal via följande friskvårdsportaler: Benify, Epassi, Wellnet och Benfits.
  • Är ni vårdgivare?
    Vi är inte vårdgivare från perspektivet att vara registrerad som detta hos IVO. Råden vi ger är inte att ses som medicinska bedömningar eller diagnoser och vi frånsäger oss därför allt medicinskt ansvar.
  • Har jag samma hälsocoach eller träffar jag olika personer?
    Vi strävar efter att du ska har samma coach genom hela projektet, dock kan vi inte ge någon garanti för det.
  • Vilken utbildning har hälsocoacherna?
    De har som regel en treårig utbildning vid universitet eller högskola, där motiverande samtal varit en del av utbildningen eller lästs till som påbyggnadskurs. Coacherna har bakgrund som hälsopedagog, fysioterapeut, sjuksköterska eller dietist.
  • Om jag är i behov av vård, kan jag vända mig till er för att få hjälp?
    Nej, vi är inte en vårdgivare. Om du behöver vård hänvisar vi dig att kontakta din närmaste husläkarmottagning eller till 1177.
  • Hur vet jag att mina personuppgifter hanteras korrekt?
    Alla personuppgifter hanteras för att uppfylla kraven enligt GDPR. Detaljer kan läsas i våra servicevillkor.
  • Hur köper jag samtal med hälsocoach om min arbetsgivare inte är ansluten till någon av firskvårdsportalerna?
    För att köpa hälsocoachsamtal från oss och få mer information om priser och hur det går till, mejlar du oss på support@healthintegrator.se Märk ditt email med "Intresseanmälan coachsamtal". Vill du att vi ringer upp dig, skriv ditt mobilnummer i ditt mail.
  • Hur snabbt kan jag förvänta mig ett resultat?
    Samtalen skräddarsys efter dig och ditt livspussel. Det innebär att allas personliga behov och individuella resultat kommer att skilja sig åt.
  • Jag kan inte ladda ner Health Integrators app från App store eller Google play
    Health Integrators app är en webbaplikation, dvs. inte en mobilapp.
  • Hur ofta och hur länge kommer jag att träffa min hälsocoach?
    Det beror på vilket paket du har köpt. Samtliga paket börjar med ett 50- minuters samtal. Därefter skiljer sig antal uppföljningar åt. Extra uppföljningssamtal köper du på Marknadsplatsen
  • Jag kan inte hitta mitt kvitto. Hur får jag tillgång till det?
    Maila oss på support@healthintegrator.se så hjälper vi dig.
  • Har ni egna läkare?
    Nej, hos oss jobbar hälsocoacher. Vid blodprovstagning och liknande tjänster som kräver vårdgivaransvar, ligger detta hos respektive leverantör där då också exempelvis läkare är anställda.
  • Kan jag använda mitt friskvårdsbidrag?
    Ja. Både om du köper via friskvårdsportalerna eller privat.
bottom of page