Vanliga frågor
Nej, hos oss jobbar hälsocoacher. Vid blodprovstagning och liknande tjänster som kräver vårdgivaransvar, ligger detta hos respektive leverantör där då också exempelvis läkare är anställda.
Vi är inte vårdgivare från perspektivet att vara registrerad som detta hos IVO. Råden vi ger är inte att ses som medicinska bedömningar eller diagnoser och vi frånsäger oss därför allt medicinskt ansvar.
De har som regel en treårig utbildning vid universitet eller högskola, där motiverande samtal varit en del av utbildningen eller lästs till som påbyggnadskurs. Coacherna har bakgrund som hälsopedagog, fysioterapeut, sjuksköterska eller dietist.
Det beror på vilket paket du har köpt. Samtliga paket börjar med ett 50- minuters samtal. Därefter skiljer sig antal uppföljningar åt. Extra uppföljningssamtal köper du på Marknadsplatsen
Vid första samtalet kommer Hälsocoachen fokusera kring att lyssna in vem du är och vilka behov du har. Tillsamman kommer ni därefter sätta relevanta målsättningar som passar för just dig. Dessa mål har du möjlighet att rapportera på veckovis via plattformen om du önskar.
Samtalen skräddarsys efter dig och ditt livspussel. Det innebär att allas personliga behov och individuella resultat kommer att skilja sig åt.
Ja. Tjänsten utvecklades i samarbete med Karolinska Institutet och validerades kliniskt i en tre-månaders evidensbaserad studie.
Ja. Både om du köper via friskvårdsportalerna eller privat.
Maila oss på support@healthintegrator.se så hjälper vi dig.
Alla personuppgifter hanteras för att uppfylla kraven enligt GDPR. Detaljer kan läsas i våra servicevillkor.
Du kan köpa samtal via följande friskvårdsportaler: Benify, Epassi, Wellnet och Benfits.
För att köpa hälsocoachsamtal från oss och få mer information om priser och hur det går till, mejlar du oss på support@healthintegrator.se
Märk ditt email med "Intresseanmälan coachsamtal". Vill du att vi ringer upp dig, skriv ditt mobilnummer i ditt mail.
Ja. För att ha tillgång till hela plattformen, inklusive marknadsplatsen, behöver du vara kund hos oss på Health Integrator och ha genomgått omboardingprocessen.
Alla samtal med din hälsocoach sker digitalt.
Health Integrators app är en webbaplikation, dvs. inte en mobilapp.
Du kan logga in via din browser på din dator eller via din mobiltelefon. Inloggning sker med BankID.
Nej, vi är inte en vårdgivare. Om du behöver vård hänvisar vi dig att kontakta din närmaste husläkarmottagning eller till 1177.
Vi strävar efter att du ska har samma coach genom hela projektet, dock kan vi inte ge någon garanti för det.